سلام و احترام،
من پیام شمارو تازه دیدم و مطالعه کردم. اتفاقا بعضی از دوستان هم این مسئله رو دایرکت از من میپرسند و راهنماییشون میکنم. ببینید برای اینکه متوجه بشی سخته یا نه، توصیه ام این هستش که تمام این پارامترهایی که فرمودی رو شما بزار کنار و اصلا بهش فکر نکن. فقط فقط شما مدیریت سرمایه ات رو اونوطری که سایت بهت گفته رعایت کن.
شما یک اکانت فول فاند رایگان تهیه کن، بعد فقط طوری ترید کن که حسابت بابت دراو داون روزانه و کل، رد نشه. یا حین خبر تریدی نزنی. کلا فقط قوانینی که باعث رد شدن حسابت میشه رو توجه کن.
یک هفته الی 10 روز شما وقت بزار، فقط سعی کن حسابت رد نشه و از طرفی هم اگر تونستی، رشدش بدی. اصلا پنل آنالیز رو بنداز دور تو این مدت.
بعد اتمام این زمان، شما حالا وارد بخش انالیز حسابت شو، ببین این مدت چطوری ترید کردی، کدوم روز ها رو آبی نشون داده و کدوم قرمز. شما ناخوداگاه متوجه میشی که مثلا از 7 روزی که ترید کردی، یهو 3 یا 4 روزش مثلا شاید قبول شده باشه.
بعدش حالا در کنار اینکه قوانین رد شدن رو دستت اومده چیکار کنی و مسلط شدی، بشین یه برنامه بریز که چطوری قوانین پاس شدن حسابت رو هم درست کنی. اصلا هم کار سختی نیست دوست عزیز و شما کافیه به روزهایی که خیلی معمولی داشتی بدون توجه به پنل آنالیز ترید میکردی، توجه کنی و مطابق همون برنامه بریزی.
مثلا شما هر روز یک صدم ترید کردی، روزهای بعدی هم یک صدم بزنی، دو تا نمودارش اوکی میشه. یا مثلا روزی 50 تا سود کردی، فرداش اگر 30 تا بگیری یا 70 تا، باز اونم تایید میشه و تا الان میشه 4 تا از 6 نمودار ![]()
خلاصه کلام قوانین پاس شدن حساب در ظاهر سخته ولی در اصل اونطوری که فکر میکنی نیست و مشکلی به نظرم واقعا وجود نداره مگر اینکه مثلا شما طوری ترید بکنی که هفته ای یک پوزیشن بزنی و تایم فریم روزانه عمل کنی و این چیزا. این تاپیک هم که پایین لینکشو میزارم، کسانی هستند که پاس کردند و تحلیل هاشون رو میزارم. شما خودت اونارو هم ببینی متوجه میشی که این قوانین چقدر میتونند آسون هم باشند.
امیدوارم موفق باشی ![]()